Inlägg: 1333879
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Visst är det så, men killarna har pengarna, frågan är ju hur länge de är beredda på att vänta på avkastningen, det är det enda de är intresserade av i grunden.
Sv: Apropå nånting...
Wayne Gresky: Det skulle ju räcka att göra det ett år och för en mångmiljardär så lär väl inte det svida. När Malmö väl är i hamn så har jag svårt att se att man inte etablerar sig direkt med de förutsättningar som finns där.
Sen är det väl inte helt enkelt att locka vilka stjärnor som helst till svenska andraligan, så antagligen krävs löner som ligger högre än det egentliga marknadsvärdet. Vill man köpa ett lag som tar sig till elitserien av klass och inte motivation så skulle jag gissa att Hugo får kasta in 40 miljoner kr/år...