-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4954)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Men håll med om att man som supporter har rätt att ställa krav på hur man sköter föreningen. Du kan inte mena att vi ska stå där och applådera när spelare går sönder en efter en, föreningen har inte ekonomi att ersätta dessa med nya och redan befintliga spelare får slita mer än någonsin för att vi inte har råd att ersätta. Okej om det här var ett nytt fenomen men när vi år efter år begår samma självmord så kan jag tycka att föreningen borde ha lärt sig och dragit lärdom av det. Men nej då, interå...
Det är mina, dina och andra supportrars pengar som föreningen drivs av. Så länge det förhåller sig så anser jag att jag har min fulla rätt att vara konstruktivt kritisk till hur föreningen sköts. Att det sedan rinner över för mig och andra är ganska naturligt. Lidelsen för laget och den tunga period föreningen just nu går igenom kan få människor att uttrycka sig på ett sätt som inte alltid låter sådär jätteintelligent.
I själva verket tror jag att både du och jag och flera andra älskar föreningen precis lika mycket. Skillnaden är bara att vi uttrycker oss olika. Både på gott och ont.