1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614790 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1335317

Sv: Apropå nånting...
Knylan:

Bra, dom som sitter hemma famför sin dreambox kan lika gärna vara tyst. Tycker dom förbrukat sin rätt att uttala sig.

Om dom åtminstone betalade säsongskortet på cplus så kanske tv-pengarna hade varit ännu större.

Som det är nu kan vi ju NÄSTAN tacka nej till tv-pengarna, och sluta tv-sända matcherna. Tror vi skulle gå jämt upp ändå...


Känn Er träffad.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
The great one: Du får väldigt gärna redovisa Din kalkyl till att klubben nästan kan tacka nej till TV pengarna och sluta tv sända matcherna. I min kalkyl utgår jag från att varje biljett kostar i snitt 225:- och tv pengarna är 24 mkr och 28 hemmamatcher vilket ger 3.800pers/match som Timrå måste öka sitt snitt med för att få samma ekonomiska utfall. Skall Du bygga ut hallen ?
Undrar om det inte är fler som förbrukat sin rätt att uttala sig.....

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.