Inlägg: 1336078
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Olle: Visst är det så, Olle. Det är väldigt tandlöst från hockeyligans sida. Det känns nästan som att man är rädd att stöta sig med klubbarna och man får ett intryck att stockholmsklubbarna är gynnade i frågan. Är man rädda för att personligen bli trakasserade av arga huliganer eller vad är det frågan om?
Det här med tomma läktare är ju tyvärr ett tveeggat svärd, för ska man vara ärlig så drabbar det ju verkligen alla som älskar hockey, när det trots allt är en marginell del av publiken som inte kan sköta sig. Det kan väl liknas lite vid kollektiv bestraffning.. eller det ÄR kollektiv bestraffning. Visst kan det vara effektivt, men det är lite som att skjuta en duva med en artilleripjäs - många oskyldiga blir drabbade.
Det här med tomma läktare är ju tyvärr ett tveeggat svärd, för ska man vara ärlig så drabbar det ju verkligen alla som älskar hockey, när det trots allt är en marginell del av publiken som inte kan sköta sig. Det kan väl liknas lite vid kollektiv bestraffning.. eller det ÄR kollektiv bestraffning. Visst kan det vara effektivt, men det är lite som att skjuta en duva med en artilleripjäs - många oskyldiga blir drabbade.
Stränga straff är ett gott incitament för att få alla (fans, supportklubbar, klubbarna osv.) att dra åt samma håll. Synd bara att hockeyligan släpper på linan nu när det fanns en chans för alla parter att ta avstånd på riktigt.