Inlägg: 1336082
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Det man måste göra är att få klubbarna att slå ner hårt och skoningslös mot sina egna firmor. Det finns för mycket undfallande beteende när det gäller kommunikationen och åtgärderna klubbledning vs huliganer. Detta ser man ju inte minst i stockholmsfotbollen - man svarar undvikande på frågorna kring bråkstakarna som om man egentligen tyckte att de utgör ett trevligt och nödvändigt inslag i supporterkulturen.
Gör som i England. Inträdesförbud för bråkmakarna och inför varje match så tvingas de inställa sig hos polismyndigheten tills matchen är över (+ nån timme). Vägrar de inställa sig grips de och sätts i fängelse.
Gör som i England. Inträdesförbud för bråkmakarna och inför varje match så tvingas de inställa sig hos polismyndigheten tills matchen är över (+ nån timme). Vägrar de inställa sig grips de och sätts i fängelse.
Det här med tomma läktare är ju tyvärr ett tveeggat svärd, för ska man vara ärlig så drabbar det ju verkligen alla som älskar hockey, när det trots allt är en marginell del av publiken som inte kan sköta sig. Det kan väl liknas lite vid kollektiv bestraffning.. eller det ÄR kollektiv bestraffning. Visst kan det vara effektivt, men det är lite som att skjuta en duva med en artilleripjäs - många oskyldiga blir drabbade.