Inlägg: 1336966
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 10/11
Blomsten är av samma uppfattning som jag gav uttryck för igår:
"Däremot tycker Blomsten att Timrå behöver se över sin spelartrupp än en gång, men det handlar inte en forwardsvärvning.
– De är i behov av en riktig klassback, en fältherre. Jag skulle gärna se en fick in en kille som kan styra spelet från blå linjen, det saknar det här laget."
"Däremot tycker Blomsten att Timrå behöver se över sin spelartrupp än en gång, men det handlar inte en forwardsvärvning.
– De är i behov av en riktig klassback, en fältherre. Jag skulle gärna se en fick in en kille som kan styra spelet från blå linjen, det saknar det här laget."
Sv: Silly Season 10/11
Laken: Enligt Expressen kanske Mäntymaa lämnar GBG. Erixons ersättare? Linkan verkar ju ha en förkärlek till stora och sega backar.
Jag skulle kunna tänka mig en försäljning om två villkor uppfylls.
1) Vi får bra betalt (runt 5 miljoner kronor?).
2) Om vi kan ersätta honom med en RIKTIG powerplay-back.
Vi har ingen riktig powerplay-back i dagsläget, ingen back som kan styra ett powerplay, med ett bra (direkt)skott. Detta är enligt min uppfattning den största bristen i detta lagbygge, större än både målvakts- och forwardssidan.
Frågan är vad som finns på marknaden?