-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4969)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Undra hur det blir med den här europaligan förresten! Jag tror, som några redan varit inne på, att intresset från fansen kommer att svalna rejält. Timrå IK har ju uppenbarligen inte i någon sån liga att göra eftersom vi varken har sportslig kompetens eller någon Arena men om man ser en klubb som modo, där varje gubbjävel och snorunge går på hockey varje dag för att fylla arenan, så kan jag i teorin se hur dom skulle få problem på sikt.
Bryr sig Agda 67 om hur laget för sig mot tyska och tjeckiska lag? All tradition och rivalitet utraderas ju på en gång. Visst, det lär inte vara speciellt spännande att se Timrå spela mot lag som Örebro, Tingsryd och Bofors men frågan är om det är så mycket roligare att se sitt favoritlag spela mot Bern och Jokerit? Visst, hockeyn lär vara roligare att titta på, rent spelmässigt, men väger det upp det fullständigt kulturella tappet?