1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614994 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1339065

Sv: Apropå nånting...
Olle: Dessa 9 miljoner är ett förskott för tre år framåt och är ett driftsbidrag för att föreningen skall fortsätta bedriva ungdomsverksamhet, konståkning, hockeygymnasium, allmän åkning m.m. i E.ON arena. Jag ser inte varför det per automatik innebär att Timrå IK måste vara kvar i proppskåpet. Blir det en arena i stan lär fler lag, fler sporter, fler arrangemang och fler evenemang ske i just den arenan vilket omöjliggör att hela Timrås verksamhet skall få plats där. Således har jag svårt och se att just de förskotterade pengarna låser fast Timrå IK att fortsätta i E.ON.
Det som däremot kan sätta käppar i hjulet är hur kontraktet i sin helhet utformades då Timrå IK tog över arenan av kommunen. Vad står skrivet i det avtalet?

Att Ewa Lindstrand är emot en flytt och försöker, med näbbar och klor, att göra allt som står i hennes makt att Timrå spelar sina matcher i Timrå Kommun är väl ett kommunalråds skyldighet?! Jag skulle tippa att hon och C E inte är allra bästa vänner. Dock med Hasse Berghs inträde i styrelsen tror jag att Ewa andas lite morgonluft.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
ÖstrandsNisse: ok tack för klargörandet, jag har inte lika stor insikt i det här. Men faktum kvarstår väl att TJ uttryckligen har sagt att arenafrågan läggs på is i tre år?

Sen är det ju inte säkert att han sitter kvar i all evighet heller men man flyttar ju samtidigt inte över en natt.

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer