Inlägg: 1345637
Svarskommentarer
Sv: Evangeline
Johnny Rådepp: Härligt med dikter. Jag har en här som jag vill delge dig men jag vet inte om du super ihjäl dig bara?
"Det svarta" heter den.
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
När marken gungar
När rädslan får makten
När luften tar slut
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
När maktlösheten krossar allt
När tårarna kommer
När skriken ekar
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
"Det svarta" heter den.
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
När marken gungar
När rädslan får makten
När luften tar slut
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
När maktlösheten krossar allt
När tårarna kommer
När skriken ekar
Kan du förstå
Kan du förstå
Hur det känns
Tänkte starta upp denna vackra tråd igen, det var ett tag sedan dikterna i den här gb:n haglade som puckar från skyn.
Jag lägger in en dikt som heter "Intet Är Som Väntanstider" skriven av Erik Axel Karlfeldt ur Fridolins visor och andra dikter. Dock har jag tagit mig friheten att ändra om en del.
Intet är som väntanstider,
vårflodsveckor, kvalserietider,
Intet är som längtanstider,
väntansår, kvalseriestider.
Kort och koncist, inga krusiduller här inte. Klå det här den som kan.