1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614798 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1347122

Sv: Apropå nånting...
Bragd-Birger:
Må vara TIK:are ända ut i fingerspetsarna och gillar inte MoDo, men säga vad man vill om Peter men han är/var en gudbenådad hockeyspelare, en sån som man vill se i varje match.
Men när han väl kom till spel så det enda motståndarna skulle göra var att få honom av isen så fort som möjligt, bara för att han var FÖR BRA för ES.

Du har nog rätt när du säger att han skulle vara bättre för MoDo om han var lite sämre, men å andra sidan så hade han inte dragit lika mycket publik.

Han vill testa en sista gång, men vad har han kvar att bevisa?

Jag kommer att minnas han som den ultimata spelaren inom svensk hockey.

Så tycker jag.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
liston: Jag är inte ute efter att basha Foppas skills som hockeyspelare. Frisk är han bättre än dom flesta. Tyvärr har han väl väldigt sällan, om ens någon gång, varit just det de senaste 7, 8 åren.
'För bra för elitserien'? Tycker jag inte. Låt oss behålla lite perspektiv på saker och ting. Jag minns det sista derbyt förra säsongen, när t o m en sån som Hynning överglänste Foppa (vars mest utmärkande bidrag i den måste-matchen var klantiga utvisningar).

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.