+ 4
Inlägg: 1347585
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
jokklas: Att Timrå och Sundsvall är en sammanhörande region har väl de flesta tyckt länge. Ja, förutom trollfittan och de andra styrande i Timrå kommun då, de vill ju helst tillhöra lapphelvetet.
Redigerad kommentar
+ 4
Bla a det uppenbara att ett gäng välbetalda hockeyspelare genererar massor med skatteintänkter till Sundsvall.
Förutom det så ser ju folk utifrån Timrå och Sundsvall som same-same så Timrå IK är kanonbra reklam för Sundsvalls Kommun.
Sjödin är antingen inte särskilt slug, eller så tänker han:
A) Det är bra PR för alliansen att visa "vi satsar bara på Sundsvall", även om logiken är helt fel när man kollar på helheten. Vi utgår från att väljarna är dumma helt enkelt.
B) Sundsvall är mitt lag dammit!
Take your pick! :-)