1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614827 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1347981

Sv: Apropå nånting...
ÖstrandsNisse: Som du skriver går det lösa genom att skriva avtal som med tydlighet löser ansvarsfrågan vid såna här incidenter. När man går ut och rantar i media får man dock intrycket att något sådant avtal inte skrivits och att man är sur för detta. Menar du att det även borde finnas nån "sedvänjeklausul" som även utan skrivet avtal tvingar det finska hockeyförbundet att ersätta Frölunda?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kattgubben: Jag tycker likadant som dig att det känns lite brunt att gråta ut i media när olyckan inträffat. Oavsett hur kontrakt är skriven så måste man som klubbdirektör/GM/sportchef vara medveten om att en skada kan inträffa. Antingen finns ett sådant scenario inskriven i kontraktet eller så har man inte skrivit ett sådant. Det är liksom bara att gilla läget.

Om möjligheten finns att skriva in någon form av klausul för att något likt detta skulle inträffa så hade åtminstone jag, om jag varit ansvarig för kontrakskrivning, sett till att få in det i avtalet.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.