+ 1
Inlägg: 1348068
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
The Palm: Du har rätt i att turneringarnas värde fråntas mycket pga NHL-lagens blinda företräde. Jag tycker det är fel att de som burit Sverige i turneringarna inte får del av ett VM när de gjort sig förtjänta av det.
Jag tror Micke Samulesson tackade nej nåt år också va? Minns inte riktigt.
Om de skötte turneringarna på ett bättre sätt skulle de inte vara just "saft och bulle", utan en verklig jakt på bra spelare. Men jag tror snarare på att återupprätta deras status än att ta bort dem.
Landslagsuppdrag ingår i en säsong. Orkar man inte får man säga nej. Sebbe hade också valet att tacka nej men jag är glad att han inte gjorde det.
Jag tror Micke Samulesson tackade nej nåt år också va? Minns inte riktigt.
Om de skötte turneringarna på ett bättre sätt skulle de inte vara just "saft och bulle", utan en verklig jakt på bra spelare. Men jag tror snarare på att återupprätta deras status än att ta bort dem.
Landslagsuppdrag ingår i en säsong. Orkar man inte får man säga nej. Sebbe hade också valet att tacka nej men jag är glad att han inte gjorde det.
+ 2
Sv: Apropå nånting...
The Palm: Nä så klart har du rätt. Men det är bara för sådana som du och jag med flera som håller Timrås framgång mer kär än landslagets bullkalas
+ 1
Riskerna med dessa betydelselösa turneringarna är desto fler. Som jag skrev tidigare hade jag varit sjuk av oro om Lander varit med. Nu kommer Sebbe vara sliten på måndag, men Magnus Johansson kommer också vara sliten. Han är viktigare för LHC än vad Sebbe är för oss. Det känns bra trots allt.
Nä, max två saft- och bulle - turneringar per år och VM vart annat eller vart fjärde år. Helst då synkroniserat med NHL så det blir ett riktigt VM.
Tycker ni att jag har fel?