1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614852 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1356914

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
RocknRolf2: Ah, ok. Skönt och enkelt synsätt. Går det att applicera det svart/vitt-tänket även på individuella spelare? Jag skiter i hur det ser ut, bara det funkar liksom.
I s f kan vi ju konstatera att Lander är den farligaste spelaren att ha inne i 5-5. Sämst +/- i hela laget. Jokela spöar honom med hästlängder där. Inne på fler framåt och betydligt färre bakåt.

Osv. Men vi har dividerat om det här förut. Jag anser t ex att det var ett betydligt större misslyckande att förlora mot DIF i slutspelet 04/05 än det vore att hamna i ingenmansland nu. Men det vet jag att du inte alls håller med om. Varför förstår jag inte, men livet är som bekant ett mysterium.

Svarskommentarer

Sv: Södertälje SK - Timrå IK 2011-03-03
Bragd-Birger: Återigen, undviker vi kval, tja, då är säsongen bara ett fiasko. Hamnar vi i kval, tja, då är säsongen ett totalt, gigantiskt fiasko och det oavsett om vi tog 72 eller 43 poäng. Förhållandet är binärt och går (såklart) inte att jämföra med individuella spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Jag har alltid gillat Hartmann och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer