1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 136792

Sv: Existerar Norrland??
Jojo, Visst överdrev jag. Kanske de har varit bäst de två senaste omgångarna...Men det gäller ju att vrida och vända så mycket som möjligt. När Timrå ledde så nämndes de aldrig(så vitt jag vet) som f.n. bästa lag. Och om statistiken över de två/tre senaste matcherna avgör vilket som är "sveriges f.n.bästa lag" är väl Södertälje bäst??...Så där föll min norrlandsteori :-)
Och visst var detta en enstaka bagatell i sammanhanget, men jag är såå urbota le´på att se och höra vissa vinklingar från framförallt storstädernas TV-folk. TV4 skickade t.o.m upp en skåning för att sätta sin prägel på GIF-MFF förra helgen. "den norrländska svinkylan", "det brutala spelet" "visst tar den på armen" o.s.v.
Problemet är att jag inte förstår vad TIK(och Giffarna) skall ta sig till för att inte bli nonchalerade av TV, Radio & Tidningar.
Se bara på Expressen som inte ens hade en machrapport tillgänglig (på sin nätupplaga)efter Timrås vinst mot LHC.
Och på radiosporten så sänder man hellre från en avgjord match istället för att passa upp micken till Timrå. Bara DIF eller nåt annat "högvilt" gäng spelar så är det klart mer intressant.
Welli! Så är det, och så lär det förbli...

Nog om detta! Låt oss nu hoppas att vi gör något så ovanligt som att tvåla dit Brynas i Gävle.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.