1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614752 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1369634

Sv: Silly Season 11/12
ÖstrandsNisse: Det är spännande tider nu.
Målvaktsfrågan hänger som en blöt filt över huvet o nu centersidan.
Gabbe ser ut att lämna o kvar har vi Hirso, en ytterst osäker Lander o Larsson.
Känns som center sidan kan bli en blöt filt oxå.

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 11/12
Grundregel 1A inom hockey: Satsa på EN uttalad förstemålvakt!
Att hålla på och dribbla mellan två jämbördiga målvakter fungerar sällan.
Jag vill INTE ha Ridderwall OCH Lundström, möjligtvis en av dom.

Sv: Silly Season 11/12
Johnny Bravo: Mmm, kommer att bli spännande hur man löser det. Men trots minskad spelarbudget till kommande säsong så har vi hittils handlat mycket smart och bör ha bra med flis kvar att få in några etablerade namn. Gabbe, Karlsson, Jokela, Skogs bör ha kostat någonstans 800 lax i månaden. De namn som nu anslutit kan inte kosta i nätverk av detta. Satsa pengar på en uttalad förstemålis, en center av yttersta klass och en utpräglad PP/BP-back och bygg sedan på med bra scoutade, och "billiga" spelare.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.