+ 1
Inlägg: 1369672
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
ÖstrandsNisse: Precis, det är där problemet finns att Timrå varit felfinansierat. man har finansierat anläggningsinvesteringar med rörelsekapital och då kommer problemet som ett brev på posten. detta skall Timrå ha kritik för. man skulle ha väntat med investeringarna tills finansieringen var klar. Sedan tycker inte jag att denna skulbörda i sig är något att vara orolig för. det är mer oroande att vi varje år numera går minus samt att kassaflödet därmed stretchas till bristningsgränsen, därav likviditetstillskottet från komunen på nio mkr. Detta kommer att få återverkan framåt.
Det var dit jag ville komma, att dessa 34 miljoner är lån, som Timrå Kommun borgat för och som till största delen är lån för arenan. Jag är inte det minsta orolig att det skulle vara någon fara på taket TROTS att det under senare år kännts allt besvärligare. Detta i takt med att det egna kapitalet sjunkit som som Modo i kvalserietabellen.
Redigerad kommentar