1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1370244

Sv: Apropå nånting...
Olle: Tror vi ser startskottet för det igen. I alla fall beträffande spelarutveckling.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Dragan 2k: Ja utvecklingen borde gå åt det hållet. Men det beror på hur långsiktigt man väljer att se på det

Sv: Apropå nånting...
Dragan 2k & Timrå Icon: Utveckla gärna tankarna kring detta.

Dragan: På vilka sätt gynnar en europaliga svenska talanger? (Jag tror exempelvis att en europaliga skulle ta svensk hockey MER åt legosoldatshållet, dvs. vi skulle få se fler medelålders utländska spelare i trupperna)

Timrå Icon: Det är en sak att efterlikna NHL-klubbarna organisationsmässigt men hur ska det fungera i praktiken? NHL-lagen spelar i städer där det bor mycket folk (i regel). I Sverige förlitar man sig på ett genuint hockeyintresse och klubbkänsla, rivaliteter osv. Detta är ju en variabel som i det närmaste kommer att utraderas och rent kulturellt vore ju en europaliga nästan detsamma som att börja om från noll.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.