1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614992 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1383415

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
söder över: Jag tror också att det vore bättre på sikt om Timrå IK spelade sina matcher i Sundsvall. Idealiskt vore i hamnområdet någonstans.

Men vi får inte glömma hur det gick för Malmö och Leksand efter det att dom satsat på nya arenor. De hamnade i allsvenskan och där är dom kvar.

Det får alltå inte bli så att det tas pengar från exvis spelar budget för en ny arena. då kan det gå käpprätt åt skogen.

Svarskommentarer

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
redline: Småsummor som man kan ta av spelarbudgeten räcker väl till att betala en eventuell pub eller två, i en potentiell arena.

Det där med Malmö och Leksand är ju bara strunt. Man kan ta LHC och Modo som exempel också. LHC kom från ingenstans och nu är dom topp 3 i Sverige.

Sen kan man ju fråga sig vad det finns att tjäna på att spela kvar? Vilka är fördelarna?

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer