1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614991 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1383426

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
redline: Småsummor som man kan ta av spelarbudgeten räcker väl till att betala en eventuell pub eller två, i en potentiell arena.

Det där med Malmö och Leksand är ju bara strunt. Man kan ta LHC och Modo som exempel också. LHC kom från ingenstans och nu är dom topp 3 i Sverige.

Sen kan man ju fråga sig vad det finns att tjäna på att spela kvar? Vilka är fördelarna?

Svarskommentarer

Sv: Arenafrågan - bygga nytt eller stanna kvar?
Det är väl självklart att de är mer positiva saker att flytta till sundsvall, men i detta fall handlar de bara om norrlänsk stolthet, de vill säga Timrå Ik är TIMRÅ och inte sundsvall. om jag fick välja skulle Arenan ligga nära (100-200m) till Tågcentral och busscentralen. Förlåt Timrå Kommun men sundsvall är mer attraktivt än Timrå, de är dags o flytta ifrån ÖrnNästet nu ...

Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer