Inlägg: 1385947
Svarskommentarer
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Har inte följt med i vad som diskuterats kring Hannu Pikkarainen på forumet och vet därför inte om jag kommer med några nyheter ... men jag har hört från hyfsat initierade källor att anledningen till att Pikkarainen inte är tokhet på svenska marknaden är att han ifjol hade ett artistkontrakt med MoDo. Detta innebär att om en klubb i Sverige vill ha honom nästa år måste man betala skatt för lön han tjänade i MoDo, alternativt själva bara använda honom som artistspelare. Har han dessutom haft en kalaslön i MoDo kan jag ju förstå att många tvekar.
Sv: Silly Season 11/12
hubbenorlen: Du får lägga på arbetsgivaravgifter på den summan.
Hmmm, stämmer det att arbetsgivaravgiften bara är hälften för spelare under 27 år?
Hmmm, stämmer det att arbetsgivaravgiften bara är hälften för spelare under 27 år?
Länkar:
http://www.skatteverket.se/download/18.6fdde64a12cc4eee23080004594/belopp+och+procent_2011.pdf
http://www.skatteverket.se/download/18.6fdde64a12cc4eee23080004594/belopp+och+procent_2011.pdf
Men jag kanske har fel.
Hur som helst skulle jag ALDRIG betala det för Pikkarainen.
Det skulle jag dock göra för Strålman.
Jag tror att Linkan och kompani resonerar på samma sätt.