+ 2
Inlägg: 1392983
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Olle: Du kan slappna av. Jag vet att Timrå IK kommer att prestera bättre i år än på många, MÅNGA år. Och när jag säger så, då blir det så. Punkt.
+ 10
Det handlar inte längre om att man har tur och går till final ena året och att man har otur och hamnar i kvalserien det andra. Det är en seg utdragen kamp om att stärka sin ställning bland våra konkurrenter och ärligt talat vet jag inte om det finns någon klubb i serien som är närmare allsvenskan än vad vi är i det här läget. Och då menar jag inte bara det sportsliga.
Det går inte att slå sig för bröstet och säga "nu har vi gjort förändringar, nu har vi kapat budgeten med 20-30-40%" om man bibehåller samma usla vanor och samma dåliga kultur som försatte oss i det här läget till att börja med. Måhända att vi har haft sämre förutsättningar från start än vad andra klubbar haft men det är inte en ursäkt till att gå i FEL riktning.