1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614988 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1397197

Sv: Apropå nånting...
Har nyss sett matchen mellan Växjö - Örebro som slutade 3 - 1 efter det att Växjö satt den sista pucken i öppet mål. Örebro hade faktiskt en hel del chanser att kvittera då man som sagt tog ut målvakten på slutet.

Men i alla fall så tror jag att Växjö får det svårt i det stora hela, dom blir en av två räddningsplankor för Timrå den här säsongen. Hoppas givetvis att MoDo blir den andra, eller varför inte Brynäs, eller AIK. Svårtippat blir det som bara den.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Johnny Rådepp: Jag har svårt att tro att Timrå blir lika menlöst som man var i fjol. Vi bör ha bytt ut en del gumminackar mot stål-diton.
Sen är det ju tveklöst så att en del skills försvunnit, i a f från det berömda pappret. Timrå Gliders vs Timrå Brunkers? Jag vet vilka jag tror på.

Finns flera räddningsplankor. Växjö bör få det tufft. Modo lär fortsätta vara helt B. Aik eller Luleå kommer få en backlash. Skellet blir beskedligare. Brynäs har inga backar. Frölunda har inga cojones.

Nä, hörrni. Timrå bör kunna hävda sig bland dom här dynggängen, sin egna relativa uselhet till trots. Attityd. Visar vi bara det är ingen match avgjord på förhand.

Sv: Apropå nånting...
Johnny Rådepp:

Kan sluta hur som helst den här säsongen, jäkligt öppet...

Sv: Apropå nånting...
Ingen tvekan om att Vampola  är/kommer bli en oerhört viktig spelare i år .

Men borde han inte försöka avsluta själv någon gång ? Håller i pucken mycket och letar nästan alltid passningsvägar . Teknik och spelkänsla har han så de räcker , men hur är skottet och allmänna kunnandet vad gäller målskytte ?

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer