+ 4
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Att han sedan råkade tjäna rätt bra.. ja det var inte hans fel. Någon hade missförstått något helt enkelt.
Men efter den där (valfri svordom) artikeln kan jag väl milt sagt säga att det inte är speciellt synd om honom längre. Den var ganska motbjudande och luktar inte så lite looser. Det är skillnader mellan Timrå och HV men var då för fasiken glad att du lyckades lura till dig ett kontrakt i HV och njut av situationen. Jag hade glömt bort den där stackarn för längesedan. Faktum är att jag tyckte det var skönare när beskedet om att Karlsson (och Jokela bör väl tilläggas) inte var aktuell för Timrå anno 2011/2012, än alla de nyförvärv vi presenterat i år (kanske haltande jämförelse - men ni förstår).
Jag har lite svårt att kritisera spelare eftersom jag tror att alla alltid försöker sitt yttersta. Ibland häxar det dock till sig och inte en enda passning går rätt - men strävan att allt ska ordna sig till det bättre tror jag ändå finns där. Jag tycker Karlsson ger en fingervisning om att han sket i klubben och prestationen eftersom det inte kom några pengar.
Pengar som inte hade varit några problem (förmodligen) om prestationen varit god.
Tragiskt - rakt igenom, och inte ett dugg synd om Karlsson. Usch vad irriterande!