1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614961 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1399706

Sv: Apropå nånting...
En grej som bara måste bli bättre i år är poängproduktionen på hemmaplan. Vi mäktade med 34 poäng på 28 matcher med mindre smickrande 62-83 i gjorda/insläppta mål.
Här har vi en jättemöjlighet att förbättra oss gentemot förra säsongen. Vi samlade ihop fler poäng på bortaplan säsongen som gick...det säger det mesta.
Här har också hemmapubliken en möjlighet att hjälpa laget.

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...

ÖstrandsNisse: Jo msn kämpar grabbarna på som dom ska göra och inte försöker lira ett svårare spel än vad de klarar av så tror jag hemmastatistiken kommer se bättre ut den kommande säsongen. 

Något som känns livsviktigt också är ju det här med skadorna. Tidigare säsonger hade man ett bredare lag rent spetsmässigt och det gjorde att man fortfarande hade några spetslirare när skadorna kom. Det kommer vi nödvändigtvis inte kunna säga om skadorna börjar dugga in som de senaste säsongerna. Det måste bli en säsongen där skadesituationen se bättre ut än tidigare.


Sv: Silly Season 2026-27
Pucken:
Jag tog med lite film i dagens livesändning från arenan. Ibland glömmer man bort att alla andra inte springer i arenan nu under off-season och att det kan vara kul och se vad som händer där inne. Vi får försöka bjuda på lite ... | Läs mer