Inlägg: 1400585
Svarskommentarer
Sv: AIK - Timrå IK 2011-09-15
Frella:
I sak kan jag hålla med dig. Men jag tycker fortfarande att det är en jävligt lam bortförklaring att det tar tid att spela ihop ett lag.
I sak kan jag hålla med dig. Men jag tycker fortfarande att det är en jävligt lam bortförklaring att det tar tid att spela ihop ett lag.
Simmalugnt: Träningsmatch och seriematch är helt olika saker. Jag är övertygad om att det räcker med att spela två träningsmatcher innan säsong. I en träningsmatch går laget som max på 80% jämfört med serie där det är full taggning. Hur många BRA träningsmatcher gör ett lag i snitt av de 8-10 man spelar? En eller två skulle jag säga. Resten är det lite lallvarning över.
Det känns som att träningsmatcher mer är till för att skapa ett kul avbrott i den hårda uppbyggnadsfasen än att de faktiskt ska ge någonting.