+ 1
Inlägg: 1401527
Svarskommentarer
Sv: Stefan "Linkan" Lindqvist
Magnus Rövarn : Svårt att presentera lösningar när man inte är insatt i ett rekryteringsarbete. Rekryteringsarbeten tar tid och brukar innebära många, långa timmar i konferensrum och mycket velande fram och tillbaka. Men alltså bara för att klargöra; jag är fortfarande inte i rekryteringsposition i Timrå IK, hur mycket än vissa skribenter verkar vilja att jag skulle vara det. Om jag nu säger att vi kan bli bättre med en ny sportchef så menar jag också att ansvariga och avlönade ska göra det arbetet. Allt annat är fullständigt förvirrat och helt ointressant. Det är som om jag skulle bli felbehandlad på sjukhuset, eller om försäkringskassan skulle brista i sina rutiner, eller om posten skulle tappa bort ett paket eller vad som helst, man skulle kritisera ansvariga för det och sedan få svaret; "ja hur tycker du vi ska göra då??" Eller om jag skulle säga, "jag tycker inte den partiledaren är bra, eller det kommunalrådet, eller den ordförande i bostadsrättsföreningen eller whatever" och få svaret: Jaha, presentera några namn och helhetslösningar själv då annars kan du hålla tyst! Eh, whut...?
Jag vet att Timrå är en i grunden demokratisk förening, och när det gäller demokrati så finns det faktiskt en sanning i påståendet, "man har inte bättre politik än vad man förtjänar", men ändå, man måste kunna framföra hård kritik mot någon utan att man per automatik måste agera självutnämnd klubbordförande på samma gång. Kan man inte det så luktar det snarare det motsatta till demokrati.
Nåväl. Annars tycker jag inte att jag har varit så hård mot slutet. Två sura inlägg riktade mot Linkan den 13:e (och dessa kom när jag förstod att vi skulle börja säsongen med för få spelare), och ett riktat mot Nubben (och han får stå ut med några pikar då och då). Du får gärna delge fler "hemska" inlägg som jag skrivit på slutet än dessa. Men det beror ju så klart också på vad man tycker är hemskt, när gränsen för vissa, t ex "hubbenorlen" går vid "vad vi skulle kunna göra och vad vi borde göra?" så förstår jag att en annan framstår som satan själv. Ja det är lite olika hur man ser på det.
I alla fall... Jag lovar som sagt att vara snällare med Linkan framöver. Men misslyckas Linkan med att bygga fullt lag inför nästa säsong också så kommer jag säkert att vara sur då med.
Jag vet att Timrå är en i grunden demokratisk förening, och när det gäller demokrati så finns det faktiskt en sanning i påståendet, "man har inte bättre politik än vad man förtjänar", men ändå, man måste kunna framföra hård kritik mot någon utan att man per automatik måste agera självutnämnd klubbordförande på samma gång. Kan man inte det så luktar det snarare det motsatta till demokrati.
Nåväl. Annars tycker jag inte att jag har varit så hård mot slutet. Två sura inlägg riktade mot Linkan den 13:e (och dessa kom när jag förstod att vi skulle börja säsongen med för få spelare), och ett riktat mot Nubben (och han får stå ut med några pikar då och då). Du får gärna delge fler "hemska" inlägg som jag skrivit på slutet än dessa. Men det beror ju så klart också på vad man tycker är hemskt, när gränsen för vissa, t ex "hubbenorlen" går vid "vad vi skulle kunna göra och vad vi borde göra?" så förstår jag att en annan framstår som satan själv. Ja det är lite olika hur man ser på det.
I alla fall... Jag lovar som sagt att vara snällare med Linkan framöver. Men misslyckas Linkan med att bygga fullt lag inför nästa säsong också så kommer jag säkert att vara sur då med.
Redigerad kommentar
+ 3
Sv: Stefan "Linkan" Lindqvist
Magnus Rövarn :
Så kanske det är Magnus! Finns många kloka ord i den här tråden, men?
Herre Gud så många stoft det finns till ev ny sportchef i Timrå, finns tydligen en rik klokhet och kunnande i ämnet?
Så kanske det är Magnus! Finns många kloka ord i den här tråden, men?
Herre Gud så många stoft det finns till ev ny sportchef i Timrå, finns tydligen en rik klokhet och kunnande i ämnet?
Peace.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar