+ 3
Inlägg: 1401562
Svarskommentarer
Sv: Stefan "Linkan" Lindqvist
RocknRolf2: Jag hoppas innerligt att Linkan inte bygger laget nästa säsong (även om han säkert kommer att vara upphov till några namn). Jag tycker att hela trojkan med TJ, CE och Stefan skall bytas ut. Det har jag tyckt i ett par år.
Det jag vill ha sagt är att Stefan Lindqvist antagligen har väldigt lite att säga till om när order från högre instanser kommer. Och visst, jag är av den uppfattningen att Stefan inte är riktigt mogen denna uppgift, inte på elitserienivå. Men, han gör så gott han kan, utifrån de förutsättningar som råder.
Men du RR2 måste ju kunna ge exempel på varför Linkan är en sopa. Då vill jag inte bara höra att vi startade säsongen med 7 backar. Utan jag vill höra, t.ex., hur Linkan skulle ha löst situationen när han sent in i förberedelsearbetet blev informerad om att pengar till vår förstaback inte fanns och att han därför var tvungen att prioritera om.
+ 1
Sv: Stefan "Linkan" Lindqvist
RocknRolf2: du är verkligen ingen dumskalle Roffe, och jag tror de flesta härinne fattar att du har en ovillkorlig och ärlig kärlek till laget Timrå - "den man älskar agar man..."
men ibland....
....själv har jag bestämt mig för att inte ha några högre förväntningar i år mer än att jag vill se ett lag som:
- Kämpar
- Gör sitt bästa
- Hittar ett grundspel
- inte tappar modet
- överraskar
Om bara det funkar tror jag vi fixar detta - i synnerhet gäller det att ha med sig positivitet in i en ev. KS.
men ibland....
....själv har jag bestämt mig för att inte ha några högre förväntningar i år mer än att jag vill se ett lag som:
- Kämpar
- Gör sitt bästa
- Hittar ett grundspel
- inte tappar modet
- överraskar
Om bara det funkar tror jag vi fixar detta - i synnerhet gäller det att ha med sig positivitet in i en ev. KS.
Jag vet att Timrå är en i grunden demokratisk förening, och när det gäller demokrati så finns det faktiskt en sanning i påståendet, "man har inte bättre politik än vad man förtjänar", men ändå, man måste kunna framföra hård kritik mot någon utan att man per automatik måste agera självutnämnd klubbordförande på samma gång. Kan man inte det så luktar det snarare det motsatta till demokrati.
Nåväl. Annars tycker jag inte att jag har varit så hård mot slutet. Två sura inlägg riktade mot Linkan den 13:e (och dessa kom när jag förstod att vi skulle börja säsongen med för få spelare), och ett riktat mot Nubben (och han får stå ut med några pikar då och då). Du får gärna delge fler "hemska" inlägg som jag skrivit på slutet än dessa. Men det beror ju så klart också på vad man tycker är hemskt, när gränsen för vissa, t ex "hubbenorlen" går vid "vad vi skulle kunna göra och vad vi borde göra?" så förstår jag att en annan framstår som satan själv. Ja det är lite olika hur man ser på det.
I alla fall... Jag lovar som sagt att vara snällare med Linkan framöver. Men misslyckas Linkan med att bygga fullt lag inför nästa säsong också så kommer jag säkert att vara sur då med.
Redigerad kommentar