Tomas Skogs i veckans lag på hockeysverige med följande motivering...
Skogs hade något av en mellansäsong i Timrå ifjol men har verkligen tagit för sig i Skellefteå under säsongsinledningen. Den defensivt pålitliga backen toppar hela seriens plus/minusliga på +6 efter att ha gått +4 under veckans två matcher. Dessutom klev han in som målskytt i matchen mot Linköping och är en av nycklarna bakom Skellefteås betongsäkra defensiv.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.