-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Fick dock reda på det ofattbara nere i Stockholm av en Djurgårdare på tunnelbanan. Hans kommentar om matchen var att DIF var sååå usla - men ändå lyckades vinna tillslut med ganska mycket flyt. Har sedan pratat en hel del med inbitna Timråiter och även läst på detta forum. Där har man samma syn på matchen som DIF - snubben, fast omvänt; Timrå var usla.
Men Timrå var väl ändå jäkligt bra i två perioder vad jag förstår? Kan man ta med sig något av det? När vi nu, de facto, har våra två mest kompetenta defensiva pjäser på sidan (Halonen och Granath) så är det ingen skräll att matchen tappas när säcken ska knytas till. Men det är surt som satan.
Felaktig coaching - kanske det?
Maximalt jävla oflyt - you bet!
Tittar vi lite i historieböckerna så har GIF Sundsvall och Timrå IK kunnat kampera ihop i de högsta av de nationella ligorna vid flera tillfällen utan att det gått ut över det ena eller andra laget. År 2002 och 2003 kom GIF 8:a respektive 12:a i serien. År 2004 kom man 7:a.
Nu är det helt andra tider när det gäller sponsring så visst, det kan gå ut över sponsringen för exempelvis Timrå om GIF går upp. Men jag tror också att GIF Sundsvall redan idag har en omsättning som liknar några av de mindre klubbarna i allsvenskan. Ekonomiska åtstramningar sker/har skett i Timrå så jag tror inte det blir någon skillnad alls om GIF hamnar i allsvenskan.
Men det Timrålag vi har i år måste få ha lite flyt med att puckarna studsar rätt och att skadorna lyser med sin frånvaro. Just nu har vi oflyt och skadorna lyser med sin närvaro.