1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614830 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1409416

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
"a) Inget mål ska godkännas om:

1. En anfallande spelare avsiktligt sparkar, kastar, spelar pucken med sin hand eller på annat sätt, utom med sin klubba, spelar pucken i mål, även om pucken reflekterats av någon försvarande spelare, målvakt eller
funktionär."

Man ser tydligt att Andersson rör skridskon framåt alldeles innan han får pucken, om det sedan är en avsiktlig sparkrörelse eller om han bara tar ett skär är däremot svårare att avgöra. Rent spontant tycker jag dock inte att det känns som någon avsiktlig rörelse för att få in pucken i mål.

Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Modo Hockey 2011-10-04
Gustafsson: Problemet är ju den där jävla sparkregeln. Den borde göras om för att inte vara så godtycklig. Nu kan man i princip döma hur som helst då allt är byggt på högst subjektiva tolkningar. Angående det här fallet så hade jag inte gråtit om Modo fått mål heller, då man sett otroligt mycket tydligare sparkar godkännas som mål, läs Rögle.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.