Inlägg: 1412400
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
Herminator: Man drog Not efter sik igår för utsättning framöver precis som för Öringen.
Så det stämmer.
Sen är väl regleringen av laxfällorna utanför Indalsälven "lite" bättre än Ljungan? Eller har jag missuppfattat?
Så det stämmer.
Sen är väl regleringen av laxfällorna utanför Indalsälven "lite" bättre än Ljungan? Eller har jag missuppfattat?
Den stora skillanden är väl att man sätter ut 300000 Öringsmolt och 500000 Laxsmolt på årsbasis från odlingen i Bergeforsen. Har för mig att man även stödsätter sik där ute.