-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4980)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Vårat misslyckande har istället varit att vi fått ut ytterst lite spelmässigt i förhållande till vad vi lagt på spelarbudgeten. Bara för något år sedan hade vi ju högre lönekostnader än till exempel Luleå. Det beror enligt mitt sätt att se det att Lars "Osten" Bergström pissar på Stefan "Linkan" Lindqvist vad gäller kompetens som sportchef. Jag har svårt att tolka det på något annat sätt!
Hur de tänker i ledningen nu vet jag inte (eftersom de inte kommunicerar någonting överhuvudtaget), ska vi satsa oss ur krisen eller förstärker vi lagom till Kvalserien?
Kommer klubben försöka med någon slags "nu sluter vi upp-insamling" mot lokala företag och supportrar?
Just det, man har ju kommunicerat sedan i somras att vi söker en försteback, kanske kommer han snart...? För nu verkar de ju ha bestämt sig, eller?