+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5006)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Fel, fel, fel. Jag ser två sidor av det här. Den ena är att det är underbart att ha fel när man neggar. Positiva överraskningar is the shit.
Den andra sidan är att det är en näsknäpp, och något att ta lärdom av. Om Timrå hade backat i elfte timman och inte värvat Jonte hade jag applåderat. Förmodligen hade jag tittat på hans - får man förmoda - något håglösa siffror i Asplöven, och tänkt att 'fy fan, sicken fingertoppskille man är ändå. Och äntligen ett bra agerande, Timrå!'.
Och, egentligen. Vilken insyn hade jag då, när jag satt där i augusti/september och tvärsäkert uttalade mig? Ingen alls. Men jag trodde nog att jag hade det. En sorts emotionell insyn, den som egentligen är den mest substanslösa av dom alla. Den sorten som får oss att leka tv-spel och komponera femmor utifrån Elite Prospects. Som vore den här sporten så enkel, så endimensionell.
Hursom. Jag är otroligt glad över att Jonte är tillbaka. Han är en av dom som vi ska bygga kring, nu när vi rustar oss inför kampen om klubbens överlevnad.