Inlägg: 1419627
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Det finns inte ett fiber i min kropp som tror på att vi kommer att få se ett nyförvärv av hyfsad klass i år. Jag hoppas att jag har fel men en elitserieklubb av normal standard hade sett faran för länge sedan och redan haft nyförvärv på plats.
Sen snacket kring Tarvainen. Jag är ju bara en lekman men jag tycker att Riddervalls problem är hans reaktionstid...eller snarare brist av. Han har inte reflexerna helt enkelt och dom tränar man inte upp under ett karjala-cup-uppehåll. Riddervalls styrka är hans storlek och positionering. Hans svagheter är förflyttningar och reflexer. Denna övertygelse som jag har får mig att anse att ingen ny målvaktstränare behövs, en ny målvakt däremot, det kan jag skriva under på. Helst en förstamålvakt denna gång...
Angående byte av huvudtränare så skulle det redan varit gjort. Matcherna duggar tätt och en eventuell efterträdare behöver tid för att sätta sin prägel på laget. Dom matcherna man får offra till detta har vi inte råd att förlora poäng i eftersom man envisats med att ge den trötte värmlänningen chans på chans på chans.
Sen snacket kring Tarvainen. Jag är ju bara en lekman men jag tycker att Riddervalls problem är hans reaktionstid...eller snarare brist av. Han har inte reflexerna helt enkelt och dom tränar man inte upp under ett karjala-cup-uppehåll. Riddervalls styrka är hans storlek och positionering. Hans svagheter är förflyttningar och reflexer. Denna övertygelse som jag har får mig att anse att ingen ny målvaktstränare behövs, en ny målvakt däremot, det kan jag skriva under på. Helst en förstamålvakt denna gång...
Angående byte av huvudtränare så skulle det redan varit gjort. Matcherna duggar tätt och en eventuell efterträdare behöver tid för att sätta sin prägel på laget. Dom matcherna man får offra till detta har vi inte råd att förlora poäng i eftersom man envisats med att ge den trötte värmlänningen chans på chans på chans.
+ 1
Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Bara så du vet så fick Tarvis tips om Fasth för ett par år sedan. Men Tarvis ansåg då att han var för dålig och omodern i sin spelstil.
Ville bara säga det.
Ville bara säga det.
Först och främst tycker jag att vi ska ha in en målvakt. Helst en ny målvaktstränare också.