När jag läser inläggen om olika spelares prestationer får det mig att tänka på en sak. Här skrivs det bland annat att flera spelare åker runt och spelar av matcher utan att anstränga sig. Varje spelare spelar för sin klubb men han spelar också för sin egen renommé. Att spela bra är spelarens enda möjlighet att utvecklas och höja sitt eget värde på marknaden. T.ex. höja framtida inkomster och att kanske spela till sig en plats i respektive landslag.
Nej, jag är övertygad om att alla gör så gott dom kan. Om inte det räcker till då är dom helt enkelt inte bättre än så. Men att maska på plan och underprestera medvetet, nej det tror jag inte på.
Jag har alltid gillat Hartman och tycker det är synd att han som person lämnar Timrå. Samtidigt, om vi ser det rent sportsligt, har vi liknade spelartyper i WallE och Lundmark där jag dessutom upplever de bägge som mer ... | Läs mer
Här skrivs det bland annat att flera spelare åker runt och spelar av matcher utan att anstränga sig.
Varje spelare spelar för sin klubb men han spelar också för sin egen renommé. Att spela bra är spelarens enda möjlighet att utvecklas och höja sitt eget värde på marknaden. T.ex. höja framtida inkomster och att kanske spela till sig en plats i respektive landslag.
Nej, jag är övertygad om att alla gör så gott dom kan. Om inte det räcker till då är dom helt enkelt inte bättre än så. Men att maska på plan och underprestera medvetet, nej det tror jag inte på.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar