Jag är 3:e fullast. Nu är min analys klar. Ringde 4 sponsorer, 8 supportrar, 1 nattklubb, 1 kennel, 1 präst, Vägverket och 3 stockholmare. (bara en kontakt lackade ur för att jag ringde helpackad sent på efternatten, och det var 4 pisstekniker som byggt Vägverkets telefonväxel)
Så här blev resultatet av min sjukt vetenskapliga analys och undersökning:
- Hajk var ett bra program på 70-80 talet.
I dagens tuffa värld räcker inte en "mösig dialekt" för att ge dryga kavajer och solariefåfänga översittare den trygghet makten vill ha. Den röda revolutionen pumpar stilla däcken på rostiga damtrallor och unikaboxar packas i skuggan av pappersbruk och arbetarbaracker.
Tolka detta bröder! Svaren finns inte bara i flaskan! Eller som Elias på sågen sade:
- Den dagen arbetarna åker tåg av silver mot huvudstaden, då skola kungens knektar bäva i sina uniformer.
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.