-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Kan det varit sponsorer som tryckt på?
Mellan raderna läser jag att Linkan sagt upp sig själv... Det borde betyda att han fått någon deal och "hålla käftenklausul"? Linkans öppna brev kändes skapligt inlindat i floskler.
I min värld sparkas han inte för att frigöra kapital alltså. Om inte en stor eller fler små, sponsorer trycker på.
Här ligger en hel kennel nergrävd.
Någon som kollat avgåtopplistan här på HS?
Känns som om vi har ett ovetenskapligt medelvärde här:
1. Avgå TJ & Co.
2. Avgå Perra & Co.
3. Avgå Linkan.
4. Avgå alla.
Känns som om högsta ledningen vänt på listan... Kan det vara av taktiska skäl?
Ser vi ett gäng som lägger mer energi på att försöka rädda sitt eget skinn än att sätt Timrå IK i första hand?
Jag fattar inte mycket... En ledning som kommunicerar med media och marknad ( Det är vi & sponsorer det) med typ utspädda röksignaler, lär knappast skingra några rökridåer. Hoppas bara att det inte bara finns ruiner kvar när dimman lättar...
Jag håller på Timrå IK i vått och torrt!