Inlägg: 1423224
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
RocknRolf2: Han är tjänsteman, så han kan nog gå med i ett sånt förbund. Men han behöver naturligtvis inte vara med i ett fack för att driva en arbetsrättslig process även om det underlättar.
Bristande likviditet? Jag tror inte du vet vad du pratar om nu. Med tanke på att han ersattes på stubben går det inte att snacka om sådana skäl.
Om man läser hans bitterhet i gårdagens PM, så tolkar åtminstone jag det som att det inte finns särskillt mycket till överenskommelse där, det är snarare en personlig stridsåtgärd mot hans arbetsgivare. Kan tänka mig att linkan sitter lite i huvudbry, en personlig revansh mot de han anser missköter sig, eller kärleken till klubben. Inget lätt val.
Och jo, juridiskt är hans tillsvidare anställning lika trygg som en knegares.
Bristande likviditet? Jag tror inte du vet vad du pratar om nu. Med tanke på att han ersattes på stubben går det inte att snacka om sådana skäl.
Om man läser hans bitterhet i gårdagens PM, så tolkar åtminstone jag det som att det inte finns särskillt mycket till överenskommelse där, det är snarare en personlig stridsåtgärd mot hans arbetsgivare. Kan tänka mig att linkan sitter lite i huvudbry, en personlig revansh mot de han anser missköter sig, eller kärleken till klubben. Inget lätt val.
Och jo, juridiskt är hans tillsvidare anställning lika trygg som en knegares.
Men i vilket fall så kan du inte rakt av jämföra Linkans tjänst med en vanlig t ex kommunal knegares, vilket fack tror du i så fall att Linkan är med i...?