1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614995 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1445294

Sv: Apropå nånting...
superfalle: Så hockeyspelare har ett viktigare jobb än lärare..?

Är det så jag ska tolka ditt inlägg? Eller fattar jag helt fel?

Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k: Sen är de ju en fråga om vad som genererar mest pengar . En sopåkare har ett otroligt viktigt jobb . Inget skulle funka om de låg avfall överallt . Skulle 100000 människor betala 6000 kr per år för att se den specifika sopåkaren köra sopor så är de väl klart att han skulle tjäna pengar

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:de är ganska lätt att bli avundsjuk på idrottsmän och deras inkomster . saken är väl den att de står var och en fritt att försöka bli en . tjäna dom grova pengarna . tyvärr så har tex jag varken talangen eller den oerhörda viljan för att lyckas . jag sitter passiv i soffan efter jobbet och tänker då federer drar in 12 mille på två veckor och tänker att mitt jobb är viktigare . 

Sv: Apropå nånting...
Kerstin_k:nix . däremot så har dom offrat hela sin uppväxt och jobbar inget 7-4 om man säger så . och riskerna för framtida men är rätt stora . och några högskolepoäng har dom oftast inte hunnit dragit på sej . sen kan dom va rätt säkra på att bli arbetslösa vad de lider .  47 åriga hockeyspelare brukar inte få så mycke jobb 

Sv: Apropå nånting...

De här löne- och budgetdiskussionerna blir alltid lika härligt förvirrande.   :)

Vad gäller Pelle så hade han lön från SSK första hälften av 2010. En god sådan också antar jag då det var den sista delen av treårskontraktet.


Sv: Silly Season 2026-27
Niklas Edin: nu när du ändå är här! Först och främst, kanonbra det alla ni gör just nu och framtidsvisionerna! Man älskar drivet som byggs på hela tiden.

Nu till den tråkiga punkten. Som blir ganska komisk med tanke på hur mycket ... | Läs mer