1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614777 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1445583

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

Kattgubben: om jag ska vara lite, lite allvarlig så är det otroligt tufft att åka ur men stängd liga? Nej tack.

Min enkla "lösning" är att det första laget i allsvenskan och det sista laget i Elitserien byter serie med varandra utan kval. Sedan kunde tre lag från Allsvenskan och det näst sista laget i Elitserien få göra upp om en plats i elitserien.

Detta skulle kunna göra att lag som åker ur faktiskt har en stärre chans att gå upp igen då det "räcker" att toppa tabellen för att gå upp.

Jag skulle också gärna se ett eller två lag till i serien också men det är en annan femma.

Redigerad kommentar


Svarskommentarer

Sv: Timrå IK - Brynäs IF 2011-12-03

arnio: Jo, det alternativet har jag faktiskt också tänkt på. Det borde vara den bästa lösningen egentligen. Som det är nu så är det ju skapligt lätt att man fastnar i andraligan. Kolla bara på Leksand som dominerade AS flera år i rad utan att fördenskull lyckas ta sig upp till ES.

Och ettan<--->AS ska vi ju inte snacka om. Vilket jäkla krångel att ta sig upp från ettan.


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.