+ 2
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (4976)
- Apropå nånting... (188096)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Att Högström ens fick istid berodde väl på att Granath inte var med och att TIKs melodi inte är att spela på fem backar.
För övrigt är jag nöjd med första perioden. Tycker vi ska ha ledningen efter den, alla kategorier. Såg bra ut i pp också. Men det gäller att ha klubban på isen då Linkan serverar. Sedan var inte siktet inställt heller. Som så många gånger förr i och för sig. Backskott som hittar rätt och så kallade snipers-mål är vi inte särskilt vana att se på hemmaplan.
Vad som händer efter period 1 var väl inte så mycket mer än att TIK håller hela hockeysveriges lägsta nivå när det liksom går.....tungt.
Tycker inte Modo är så där hemskt mycket bättre just ikväll faktiskt. Det är vi som skänker bort det här. Sällan har jag sett sämre tajming och att puckarna studsade fel om och om igen. Sällan har jag sett ett så tröttkört TIK. Det var felbeslut och dålig skridskoåkning om vartannat. Vi hade en mängd chanser att liksom ta oss in i matchen men orken och tanken fanns inte alls där. Vilket är helt otroligt egentligen i den HÄR matchen.
Modo tackade och tog emot i alla fall.
Vi sjunker som en sten igen, om vi nu inte går och tokskräller mot både SAIK och Växjö. Troligt? Absolut inte.