-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4953)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Långben: Timrå har redan inför säsongen värvat fel enl mig. Alltför många chansvärvningar, spelare som inte lyckats i andra klubbar har man tagit in på chans att de kan höja sig. Att det ska klaffa och få alla pusselbitar på plats är en stor gåta, bättre att pungat ut en del för att få en stomme på låt säga 2-3 riktigt stabila backar, kryddat med 1-2 värvningar i mindre ekonimiska skalor. Slutligen prova ta upp någon lovande junior som med rätt förutsättningar kan harmonera på ES nivå. Det är iaf hur jag hade velat sett det gå till. Nu står man med några backar som måste spela på topp av sin förmåga varje dag för att laget ska bringa tur/framgång.
När det går bra så går det, men som idag när de ser ut som ett gäng Kovlandsbackar är skillnaden så extrem om man jämför med lag som har en trygg stabil backuppsättning, om vi nu ska prata deffensiven.
Lundsröm har iaf hittat en nivå på slutet som är bra, synd bara att han inte får den hjälp som behövs av backarna.
Redigerad kommentar