-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4946)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Knylan: Jag tycker att det är för enkelt att bara skylle på backarna när det ser ut som det gjorde i går (eller valfri match mot AIK senaste två säsongerna).
Det är främst det totala defensiva spelet som går i baklås. Kolla hur forwards dräller i anfallszon, förlorar närkamper, passar åt helvete, tappar på offensiva blå osv. Samtidigt som man är usla på att hjälpa till och spela rejält i egen zon.
Här har Perra en uppgift, och den har han inte lyckats ta sig an. Man måste ha ett motmedel mot lag som checkar hårt, och som 'stötbryter' mot backarna för att kontra. Att säga 'backarna måste vårda pucken eller lägga snabba och bra pass' funkar liksom inte. Vi har dom backar vi har, och då måste man anpassa spelet efter dom. Inte nöja sig med att konstatera att 'AIK och Modo passar oss illa'. Det är ju liksom inte klubbfärgerna det hänger på, utan spelsättet.
I går hade man, så som de första tio munuterna utvecklade sig, två val: börja grisa och spela mer strikt styrspel (på hemmaplan) eller öka tempot och intensiteten. Nu gjorde man ingenting. Man blev osäkra och agerade på halvdistans. Grymt najs för modoliderna, som genast fick allt manöverutrymme dom villa ha. Resultat: freewheelin' modolider och panikstressade timråiter utan organisation what so ever..
Jag förstår Perra när han inte tog en time-out. Det hade inte hjälpt ett smack. Man måste bädda för sånt här innan matchstart. Ha en tydlig idé om vad man ska göra, och sen köra blint på det alldeles oavsett hur svajigt det verkar inledningsvis.