+ 1
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 17
- Silly Season 2026-27 (5005)
- Apropå nånting... (188097)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
liston: Ja det här var bra skrivet av Boorken;
"Min uppfattning är att en elitishockeyspelare eller tränare alltid är i tjänst under säsong. Och identifieras som representant för en stor affärsrörelse i Sverige, som lagkapten/spelare, som landslagsman. Jag förväntar mig ett uppträdande därefter.
Min uppfattning är att under säsong skulle vi kunna kräva en rökfri, drogfri, snusfri, alkofri elitishockeyspelare. Privat är han bara på privata tillställningar, hemma, på semestern och efter karriären. Pratet om "att man måste kunna ta ett glas vin", "var går gränsen?" gör jag till nolltolerans under säsong. I elitidrottens namn. I förebildernas namn.
I ishockeyn kräver jag fullt fokus till träning och match. Och alltid optimal insats. Att spelaren lyssnar på och respekterar sina ledare. Särskilt headcoachen. Det finns bra ledare och idioter till ledare. Under en lång karriär stöter spelaren på alla sorter. Spelaren gör sitt jobb oavsett."
Det borde Timrå sätta upp på väggen i omklädningsrummet