Inlägg: 1457362
Svarskommentarer
Sv: Apropå nånting...
ÖstrandsNisse:
Låter som Timrå IK behöver gå igenom samma stålbad som Brynäs gjorde för ex antal år sen och då tillsatte en ny styrelse.
Den har jobbat stenhårt och från ett underskott gått till eget kapital på 10 miljoner på 5-6 säsonger.
Kämpa Timrå IK,hoppas vi ses på Läkerols parkering den 8 dec.
Låter som Timrå IK behöver gå igenom samma stålbad som Brynäs gjorde för ex antal år sen och då tillsatte en ny styrelse.
Den har jobbat stenhårt och från ett underskott gått till eget kapital på 10 miljoner på 5-6 säsonger.
Kämpa Timrå IK,hoppas vi ses på Läkerols parkering den 8 dec.
Redigerad kommentar
+ 1
Sv: Apropå nånting...
ÖstrandsNisse:
Rätt mig om jag har fel, men jag tror att detta är för att kunna skriva om lånen till en lägre ränta.
Som det är nu betalar man som att man har ett "sms-lån" i stället för att ta ett "vanligt" Handelsbankenlån.
Detta har varit på tapeten i minst tre-fyra år.
Rätt mig om jag har fel, men jag tror att detta är för att kunna skriva om lånen till en lägre ränta.
Som det är nu betalar man som att man har ett "sms-lån" i stället för att ta ett "vanligt" Handelsbankenlån.
Detta har varit på tapeten i minst tre-fyra år.
Sedan vill man att kommunen ska släppa rätten för återstoden av pantbreven så att man kan gå ut på marknaden (kreditgivare) och låna upp det som går för att öka på likviditeten i föreningen.
Jag har viss förståelse för om kommunen ställer sig tveksam till ett sånt uppgör då de första drygt 30 miljonerna i så fall tillfaller en trolig ny kreditgivare och kommunen står som nummer två (som bäst). Tänk dig då vid en konkurs (Gud bevars) vad som skulle hända. Säg att en konkursförvaltare bedömer att värdet ligger på säg 40 miljoner, då blir det en rejäl smäll för kommunens skattebetalare och vilken potentiell köpare finns till arenan sedan, förutom kommunen då?
Detta är vad jag tror och hur det ligger till i detta fall. Men jag kan ha fel.