1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614785 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1469734

Sv: Apropå nånting...

Nä nu börjar jag bli lite less här. Ska vi som i flera år tillhört de fattigaste invånarna i Sverige tvingas betala bidrag till de som tillhör de som tjänar mest i detta landet. Sen vad får man höra hur de hänger på krogen för pengarna...

Omvänd socialism är det för fanken frågan om. Nä ska det vara så här kan klubben lika gärna gå i KK, då är det i alla fall slut med drömlönerna.


Svarskommentarer

Sv: Apropå nånting...
Anonymous: Vad det handlar om är inte att kommunen ska bidra med rena pengar. Däremot ska de släppa det pantbrev som kommunen har. Om klubben skulle gå i konkurs idag är Kommunen den fodringsägare som står först i kön för att få pengar, detta tack vare pantbrevet. 
Det klubben vill, för att möjliggöra att få lån på banken är att kommunen släpper det pantbrevet. Och därmed riskerar kommunen vid en konkurs att bli helt lottlös.  

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.