1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614849 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1498090

Sv: Silly Season 12/13

erathoo:

Moe måste nog prestera i allsvenskan innan han ska få något kontrakt, Johansson däremot anser jag vara självskriven. Men men, in Nubben you trust.


Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13
Eftersom inte Rövarn vill eller har sett att jag ställt frågan så...

Jag räknar kallt med att Jonte kommer begära runt 75 000- 130 000 i månaden nu när Nubben o han ska förhandla. Det innebär att han går från 25 000 - 35 000 till dubbelt eller nästan trippelt så mycket.

Visst, nu kommer ni säga att alla spelare som är "ok elitseriespelare" har en sådan lön. Jag går dock rakt ut o säger att (min favoritspelare genom tiderna) inte bör få förlängt. Han är inte tillräckligt bra för det troliga löneanspråket och jag upplever inte att han är en av de rutinerade skickliga som ska ta plats i någon av de två första femmorna.

Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.