1150x200-tiken-1123131_tz4N8mRqd8Wf0t8.png

Timrå IK

SHL · 614780 inlägg · 6214 ämnen

Inlägg: 1498143

Sv: Silly Season 12/13
Sjökan: Dock ska vi komma ihåg det någon klok person tidigare påminde mig om, nämligen faktumet att Jontes försäsong ifjol var i div1-klass. Underkastar han sig den utlovat stenhårda träning Timrå tänkt köra i år kommer han givetvis hålla en högre och jämnare nivå.

Med detta sagt är jag ändå lätt tveksam till Jonte. Pengarna avgör. Innebär en signing av honom mindre pengar till offensiv spets: nej. Tyvärr. Gillar honom som fan, men framåt är han numer mest en puckhållare. Bromsar upp spelet genom att aldrig passa snabbt, slarvar, tar för många mellanhandsutvisningar. Vad av detta kan han jobba bort?

Svarskommentarer

Sv: Silly Season 12/13
Bragd-Birger: Genom att vara bättre tränad är det väl egentligen på alla dom punkterna. Men utvisningarna borde ju gå att arbeta bort enbart genom att ha ett bättre och stabilare grundspel som inte gör att vi hela tiden bäddar säck åt oss själva i egen zon. Sedan måste ju nivån på träningarna höjas. Som man tränar spelar man.

Redigerad kommentar

Redigerad kommentar


Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.