+ 3
-
Senast: Förlust mot Växjö Lakers HC
SCA Arena, 1-3 (1-1,0-1,0-1)
Sv: Silly Season 2026-27
Smörgåsen : Förstår inte alls alla klagosånger nu? Hartmann är 32, har inte tagit steg på väldigt länge. Spelar ofta högt i hierarkin men når knappt till 20p/säsong. Detta med en ganska saftig lön samt att vi får en övergångssumma. Det är bara tacka och ta emot denna deal.
+ 16
- Silly Season 2026-27 (4948)
- Apropå nånting... (188095)
- Timrå IK:s organisation (248)
- U20 (1022)
- Timrå IK - Växjö Lakers 2026-03-14 (547)
Har roat mig med att kolla lite på ES-lagens nuvarande trupper (dock inte kompletta ännu), och det som slår mig är att självklart är TIKs trupp i allra högsta grad osäker var den står, men AIK, Rögle, Växjö har inte mycket bättre i mina ögon.
Tror därför att det faktum att vi gör en nysatsning i år kan vara en hit. Tror absolut inte att vi kommer att vara så avsågade och förnedrade kommande säsong, utan möjligheter finns faktiskt att undvika KS även om det blir tufft så klart.
Fördelen är att vi verkar få en tämligen klar trupp tidigt och med ambitiösa spelare som är beredd att lägga ner en grym försäsongsträning. Det borde borga för att laget kommer att bli jobbiga att möta.
Måste till sist säga att jag är optimistisk och förväntansfull med det nya laget. Jag önskar bara att "Nubben" kunde presentera en riktig förstacenter samt en sniper (och självklart en förstemålvakt). Då är jag nöjd sen...tills vidare ;)